Los criterios de evaluación de ciclo superior son los siguientes, según marca la normativa Currículum educació primària – Decret 142/2007 DOGC núm. 4915:
-Participar
de forma adequada en les situacions comunicatives, respectant les
normes d’interacció oral.
· Realitzar exposicions orals amb ordre,
coherència i claredat (coneixements, vivències,
fets, idees, opinions), utilitzant adequadament recursos no lingüístics
(gesticulació, suports visuals).
· Comprendre i extreure la informació rellevant
de textos i produccions adequades
a l’edat, provinents de diferents mitjans (explicacions, lectures, audiovisuals),
diferenciant idees principals i secundàries, identificant idees, opinions
i valors no explícits.
· Comprendre autònomament textos escrits
(contes, poemes, articles, fullets informatius,
entre d’altres) i audiovisuals (pel·lícules, anuncis, informatius).
-Saber
respondre i formular preguntes referides als textos que s'han llegit o mirat.
· Exposar textos orals preparats prèviament de
manera ordenada i clara (descripció
de situacions, de processos, exposicions). Utilització de recursos adequats
a l’audiència: to de veu, gesticulació, suports visuals.
· Extreure i contrastar informacions de textos
escrits diversos i mostrar la comprensió
per mitjà de la lectura en veu alta.
· Aplicar a les lectures estratègies
treballades a llengua catalana.
· Escriure textos funcionals i textos narratius
i poètics. Elaborar textos audiovisuals
amb coherència i cohesió i correcció lingüística, utilitzant procediments
adequats (selecció, ordenació, revisió).
· Reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge,
detectant errors i avenços.
· Observació i aplicació de l’organització dels
textos llegits i escrits a l’aula: descripcions,
exposicions, instruccions, diàlegs, notícies, entre altres.
· Observació dels connectors per precisar el
significat dels textos.
· Aplicar la puntuació apresa a llengua
catalana.
· Aplicar la terminologia gramatical apresa a
llengua catalana.
· Coneixement de les normes ortogràfiques,
apreciant el seu valor social.
· Gaudir amb la lectura de textos tradicionals
i de la literatura infantil adequats al
cicle.
· Conèixer i valorar la diversitat lingüística
i cultural de Catalunya, d’Espanya i del
món, amb actitud de respecte cap a les persones que parlen altres llengües
i interès a comprendre-les.
· Saber comparar produccions de diferents
llengües per trobar-hi semblances i
diferències i canviar el punt de vista personal per poder comprendre altres maneres
de veure el món.
· Tenir interès per solucionar els problemes de
comprensió i comunicació que es
produeixen en contextos multilingües sabent adaptar els missatges.
· Usar un llenguatge no discriminatori i
respectuós amb els altres i ser crític amb els prejudicis
racistes, sexistes i classistes.
........................................................................................................................................................
Currículum de lengua castellanaSegún el Currículum educació primària – Decret 142/2007 DOGC núm. 4915
los contenidos de lengua castellana para ciclo superior se pueden consultar en el siguiente enlace:
No hay comentarios:
Publicar un comentario